Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Hoe mooi zou het zijn als jouw potentiële klanten je direct vinden wanneer ze zoeken naar wat jij aanbiedt? Door middel van zoekmachine optimalisatie zorgen we ervoor dat jouw website hoger in de organische zoekresultaten verschijnt én de AI-zoekresultaten, waardoor je meer bezoekers aantrekt en duurzaam groeit ten opzichte van je concurrenten.

Bij Add Noise helpen we je om die online kansen te benutten.

Dit kun je van ons verwachten

  • Volledige ontzorging door een ervaren team
  • 15+ specialisten die met je meedenken
  • Meer dan 800 succesvolle websites
Vorm - Driehoek  (kopie) (kopie)

SEO uitbesteden in Friesland

Add Noise is gevestigd in Leeuwarden, maar we werken net zo graag voor klanten door heel Friesland en daarbuiten. Met meer dan twintig jaar ervaring hebben we onder andere projecten gerealiseerd voor bedrijven als Alliade, HISWA-RECRON en NHL Stenden Hogeschool.

Dus, ben je op zoek naar een SEO-partner die echt met je meedenkt? Wij zorgen dat jouw website en content hoger in de zoekmachines scoren. Met oog op de toekomst, zoals de AI-overviews, helpen wij jouw bedrijf om langdurig beter gevonden te worden en te groeien.

Content Creator Erik glimlacht naar camera achter zijn bureau

Wat levert een SEO-proof website op?

Je optimaliseert je website en content volgens de rankingsfactoren van zoekmachines, zodat deze hoger in de organische zoekresultaten verschijnen en om een stabiele stroom van klanten voor de langetermijn op te bouwen. Dit doe je onder andere door waardevolle content te creëren die aansluit bij de zoekintentie van gebruikers, technische optimalisaties, en het opbouwen van autoriteit met backlinks. Wanneer je dit doet, kun je de volgende prestaties verwachten:

Langdurig resultaat

Goede posities in zoekmachines leveren blijvend verkeer op.

Voorsprong op je concurrenten

Wie beter gevonden wordt, wint (in de regel) klanten.

Vertrouwen

Een hoge organische positie in zoekmachines wordt gezien als bewijs van betrouwbaarheid en autoriteit.

Basis voor AI

AI-tools voeden zich met bestaande content van autoritaire websites, waardoor SEO ook hier onmisbaar blijft.

Deze bedrijven zijn een samenwerking met ons aangegaan

Je SEO uitbesteden bij Add Noise: zo gaat het in zijn werk

Je SEO uitbesteden bij Add Noise:

Nulmeting - Waar sta je nu?

Data is essentieel bij zoekmachine-optimalisatie. Via verschillende tools, zoals Ahrefs, Google Keyword Planner, GA4 en Google Search Console (GSC), doen we daarom een uitgebreide check op jouw website. Hierin kijken we niet alleen naar de prestaties van je content, maar ook hoe deze technisch scoort. Waar liggen kansen qua zoekwoorden? Hoe zit het met laadtijden? Werken alle links op je website? Hoe verhouden belangrijke statistieken zich tegenover de concurrentie? Onze bevindingen leveren we aan in een begrijpelijk rapport en altijd afgestemd op de wensen van de klant. Zo is het ook waardevol als de materie een ver-van-je-bed-show lijkt.

Tip: SEO gaat hand in hand met de WCAG-richtlijnen. Dit zijn verplichte richtlijnen van de overheid voor de meeste bedrijven, en zijn nodig om je website digitaal toegankelijk te maken voor iedere bezoeker. 

Doel & Advies - Welke stappen ga je zetten?

Uit de nulmeting komen een aantal concrete kansen naar voren. Deze kansen zetten we om tot een advies. Dit omvat een duidelijke SEO contentstrategie (aan de hand van interessante zoekwoorden), maar ook het toevoegen van een heldere structuur aan pagina’s of afbeeldingen voorzien van een alternatieve tekst. Deze stappen zetten we overzichtelijk onder elkaar, zodat jij weet waar je aan toe bent. 

Uitvoering - Welke kansen worden benut?

Vervolgens is het zaak om deze kansen te benutten. Wij leveren ons advies met een offerte voor de werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan het bouwen van een cookiemelder het instellen van Google Analytics, het schrijven van nieuwe content of het aanpassen van kapotte links. Met workshops leren wij je medewerkers graag alle kneepjes van contentcreatie, SEO en het gebruiken van relevante tools - zodat je er ook zelf mee aan de slag kan.

Rapportage & optimalisatie - Wat zijn de resultaten?

SEO is een strategie die een bedrijf op de lange termijn helpt met structurele zichtbaarheid, het opbouwen van online autoriteit en zowel in zoekmachines als AI-tools beter vindbaar te zijn. De belangrijkste pijler voor jouw positie in Google (21% van de totaalscore) is dan ook het periodiek blijven onderhouden van de website. Contentcreatie of optimalisatie blijft daarom belangrijk. Voor veel klanten sluiten we daarom een contentcreatie-abonnement af, gekoppeld met een kwartaalrapportage. Wat voor invloed hebben de genomen stappen concreet gehad? 

Zichtbaar in AI-resultaten

SEO zorgt ervoor dat mensen jouw website vinden, maar alleen dat is tegenwoordig niet meer voldoende. AI-tools zoals ChatGPT en AI-overviews geven direct antwoord op vragen zonder dat gebruikers eerst doorklikken naar websites. Word je in die antwoorden niet genoemd, dan loop je zichtbaarheid mis. Met Generative Engine Optimization (GEO) zorg je ervoor dat jouw content wel tevoorschijn komt in AI-gegenereerde antwoorden. Zo blijf je relevant en zichtbaar, ook wanneer bezoekers niet eerst op jouw website klikken. 

Benieuwd hoe jouw content onderdeel wordt van AI-overviews? 

Ook hoog scoren in de zoekmachines?

Wil je ook hoog in de organische zoekresultaten naar voren komen? Bij Add Noise optimaliseren we jouw website en content voor blijvend resultaat. Neem direct contact met ons op en ontdek wat SEO voor jouw bedrijf kan betekenen.

Digital marketing / SEO
Sabine Digital marketing / SEO
Content / Support
Erik Content / Support

Heb je vragen? Wij hebben de antwoorden.

  • Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

    SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Hierbij optimaliseer je je website en content volgens de rankingsfactoren van Google, zodat deze hoger in de organische zoekresultaten verschijnen. Maar ook om een stabiele stroom van klanten voor de langetermijn op te bouwen. Dit doe je onder andere door waardevolle content te creëren die aansluit bij de zoekintentie van gebruikers, technische optimalisaties, en het opbouwen van autoriteit met backlinks.  

  • Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

    Bij zoekmachine optimalisatie (SEO) optimaliseer je je website en content volgens de rankingsfactoren van Google, zodat deze hoger in de organische zoekresultaten verschijnen. Dit doe je onder andere door waardevolle content te creëren die aansluit bij de zoekintentie van gebruikers, technische optimalisaties, en het opbouwen van autoriteit met backlinks.

  • Wat zijn de kosten van zoekmachine optimalisatie?

    We kunnen je helaas geen standaardprijs geven, deze is gebaseerd op diverse factoren. Denk bijvoorbeeld aan de werkzaamheden die wij uitvoeren en het aantal uur per maand dat we besteden aan het optimaliseren of creëren van content.

  • Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

    Zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA) hebben hetzelfde doel, namelijk bovenaan zichtbaar zijn in de zoekresultaten. Maar er zit weldegelijk een verschil in de aanpak:

    SEO: je optimaliseert je website en content volgens de rankingfactoren van Google. Dit levert op lange termijn ‘gratis’ en duurzame vindbaarheid op. 
    SEA: je betaalt voor advertenties om direct bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen. Dit zorgt voor directe zichtbaarheid bij de juiste doelgroep(en).

    Kort gezegd is SEO een langetermijnstrategie met blijvend resultaat, en SEA een kortetermijnstrategie met directe resultaten.

  • Wanneer kies je voor SEO en wanneer voor SEA?

    Het kost tijd om een hoge en betrouwbare positie in de zoekresultaten te verkrijgen. Dus, voor wie op zoek is naar een langetermijnstrategie die duurzame, organische vindbaarheid oplevert, kiest voor SEO. Wil je daarentegen snel resultaat, direct verkeer naar je website en de mogelijkheid om precies te sturen naar wie je adverteert? Dan is SEA de juiste keuze.

  • Hoe weet ik of de SEO-inspanningen effect hebben gehad?

    Bij Add Noise werken we datagedreven. Na elk kwartaal analyseren we de prestaties van je pagina’s, ontdekken we toekomstige kansen en sturen we bij waar nodig. Deze inzichten delen we met jou in de vorm van een rapportage, zodat je precies ziet hoe de pagina’s presteren.

Digitale Oplossingen

Digitale Oplossingen

Digitale Oplossingen

Digitale Oplossingen